čtvrtek 12. července 2012

PPC - výkon, nebo ztráta

Příběh jak na PPC prodělat kalhoty...

Jak jsem již v úvodu tohoto blogu popisoval uvedu zde několik událostí, se kterými jsem se setkal a je již na Vás, jak s danou informací naložíte.

Rozhovor mezi ředitelem a manažerem:

Ř: Dobrý den, cílem tohoto týdne je navýšit návštěvnosti našeho slevového eshopu
M: A čeho tím chceme dosáhnout?
Ř: To je snad jasné chceme vydělat víc peněz!!!
M: V tom případě navrhuji vytvořit PPC kampaň na jednotlivé nabídky a využít ta klíčová slova, které nejlépe odpovídají obsahu, bude nutné cílit dle lokality (nabídky mají omezenou platnost a jsou připravena jen pro jednotlivá města)
Ř: Jak dlouho Vám to bude trvat
M: Máme cca 20 top nabídek, takže 2 hodiny
Ř: To je moc dlouho!
M: V tom případě navrhuji udělat cílení po kategoriích a tím zkrátit čas na přípravu
Ř: To bude trvat jak dlouho?
M: Kategorií máme celkem 5, takže cca 40 minut, ale bude obsahovat více cílových slov a je tam možnost nižší konverze...
Ř: To je je jedno, máme teď bonus, kolik dáme za klik
M: Protože chceme jít po konverzi navrhuji jít střední cestou a začít s cenou okolo 2Kč a uvidíme
Ř: Dobře udělejte to. Kdy budeme mít výsledky.
M: Pokud nasadíme dnes, první relevantní výsledky budeme mít do 3 dnů (většinu plateb příjmáme převodem)
Ř: OK

Za 48 hodin

Ř: Jak je na tom ta kampaň?
M: Běží a výsledky ještě nemáme.
Ř: Do 10 minut mi připravte výsledky

Za 10 minut

M: za 1.000 Kč jsme měli 400 kliků a 6.000 zobrazení a konverzi za 2.000 Kč (máme pouze provizi a ne celou částku)
Ř: to je málo - přidejte na cenu kliku
M: Ale to nám pouze zvýší náklady, protože stoupnou kliky a budou dražší, nemám raději optimalizovat klíčová slova
Ř: Ne, klíčová slova přidejte, máte jich jenom 150 na kampaň a za klik dejte 5 Kč
M: Ale to může vést k tomu, že ta kampaň bude prodělečná...
Ř: Udělejte to tak jak říkám.

za 2 dny:

Ř: Tak jsem na to koukal a ta kampaň nám vydělala 30.000 Kč na obratu
M: Ano, to máte pravdu, ale náklady byly 20.000 Kč, takže jsme prodělali, jak jsem varoval
Ř: To není pravda, nevíte kolik lidí si registrovalo email
M: Vím, bylo to 50 + návštěvníci, kteří nakoupily
Ř: Tak vidíte, to nám ještě vydělá peníze
M: Ale cílem kampaně bylo vydělat, ne získat nové přihlášení, vytvořím ještě kampaň podle mého návrhu, abychom vyzkoušeli, že jde vydělat už na těch klicích?
Ř: Ne dělejte další úkoly, toto funguje

*v tomto rozhovoru nejsou uvedeny reálné rozpočty (byly mnohem vyšší)

V předchozích řádcích jsem Vám představil první příběh je to jen první vlaštovka, těšte se na pokračování!



1 komentář:

  1. Hehe, tak to mě opravdu pobavilo:-))) Bohužel to je tvrdá realita života online markeťáků...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložení komentáře!

PP