pondělí 30. července 2012

Musí tam být zub!

Google Analytics
A musí tam být ten zub, aby byla maketingová podpora úspěšná? 

Víte jak kdekoli na světě spolehlivě poznáte Američana? Podle jeho dokonale rovného a zářivě svítícího chrupu. Jde o spolěhlivý ukazatel úspěchu a správně bodrého temperamentu tohoto národa. 

Narážím na posedlost vyhodnocování marketingu podle přítomnosti ostrých špičáků v ústech google analytics. Ano GA je komplexní analytický nástroj a díky přítomnosti množství vizuálních prvků jej staví do rodiny těch uživatelsky přívětivých. 

Ale opravdu je nutné pro úspěšnou kampaň mít v základním náhledu zuby? Odpověď zní, že ne, i když na první pohled to vždy vypadá lépe, to musím přiznat i já, jen je otázkou, kolik takové špičáky stojí a jestli se v celkovém grafu vyplatí je mít, či nikoli. Při vyhodnocení jakékoli marketingové aktivity je vždy nutné srovnávat relevantní údaje. Proto, když se Vám neobjeví tesáky v celkovém přehledu Google Analytics, není důvod se kvůli tomu trápit! 

Jak tedy vyhodnotit bezzubé kampaně - je to snadnější než byste čekali. Představte si, že jste vytvořili cross-selingovou kampaň s vaším partnerem na vašem e-shopu a sledujete dva cíle (I. zvýšení návštěvnosti, II. zvýšení tržeb). Princip byl velmi snadný váš partner si přidal banner do každé své stánky, která byla relevantní s vaší nabídkou a vy jste udělali to samé (nekonkurujete si, pouze jste doplnili obsah) následně si vytyčíte dvě období. 1. období - za 7 dní, kdy kampaň neprobíhala a 2. období, kdy kampaň byla viditelná, pro zjednodušení příkladu jde vždy o kalendářní týden od pondělí do pátku. Ve chvíli kdy vám tato spolupráce přinese namísto 100 návštěv denně 200 návštěv a místo tržeb v hodnotě 1.000Kč/den se navýší na 3.000Kč/den dá se hovořit o velmi úspěšné kampani. 

Kde je tedy háček? Ano, v zubu! V celkovém přehledu ho nemáte, protože portál s návštěvností 10K/den nějaké navýšení o 1% nevytrhne. Přesto jsou tyto spolupráce jedním z nejúčinnějším marketingovým nástrojem, jen vyžadují dlouhodobou trpělivost a pravidelnou dávku několika minut práce. Je to s nimi totiž stejné jako s rovnátky, nepřinesou okamžitý úspěch, ale o to víc se z nich můžete radovat po delší době a následně rozdávat úsměvy v baru.

Přeji Vám mnoho úspěchů při vysvětlování vašemu šéfovi, že toto nejsou doměnky, ale čísla! 
Dejte +1 a dále sledujte dění na hlavouvobratu

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vložení komentáře!

PP